2010-02-25 ? 16:42:20

Blir så trött på sjukvården!!

Är så förbannad. Hur länge ska man behöva vänta med att få hjälp?
Ringde till vårdcentralen nyss, och det var samma svar idag, min läkare hade ingen tid förens i slutet på mars - början på april. Även om jag sa att jag hade sån smärta i magen så tyckte hon att jag skulle vänta just för att min läkare har kollat mig innan och hon vet mer. Men vadå det finns ju något som heter journal?

Första läkaren jag träffade kände bara lite på magen och antog att jag var laktosintolerant, men det visste jag direkt att jag inte var, då det inte alls stämde in. Min andra tror att det är magkatarr, men det är det förmodligen inte heller då medicinen inte hjäler för 5 öre.

Igår ringde jag till akuten, och då fick jag prata med en otrevlig jäkel, som bara sa ne men det är ingen ide du kommer hit, för du kommer få sitta här hela natten och de enda dom kommer att säga är att du får vända dig till din vårdcentral dagen efter.

Börjar bli så trött på detta. Och humöret är ju inte direkt på topp när man har så ont, så man blir riktig känslig och lätt irriterad!

Har iallafall en telefontid med min läkare nästa vecka, så får se om jag får nån jävla medicin, eller en snabbare tid.
Kommentarer
Anna <3

Gud vad tråkigt! Jag tycker du ska åka ner till vårdcentralen, eller akuten och säga att du verkligen behöver hjälp nu för att du inte klarar av att gå och ha ont. Du kanske kan få någon annan medecin iallafall?



Lycka till.

2010-02-25 @ 17:29:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: