2010-08-11 ? 23:00:52

Mitt tips till ljusblont hår.


Jag har alltid tidigare haft problem att få blont hår så som jag vill ha det, det har alltid blivit fel. Antingen har det blivit gult, ojämnt, eller helt fel färg.
Men nu efter många färgningar kom jag äntligen fram till ett snabbt sätt.

När jag började hade jag denna hårfärgen:



Jag tröttnade, och våren var nära så jag ville ljusa upp det. En frisör färgade mitt hår och resultatet blev såhär:



Blev inte alls nöjd, dock så var det lite ljusare en på bilden, men det kändes inte rätt. Ville ju bli ljushårig. Så jag köpte hem en lite ljusare färg, dock blev det inte så stor skillnad, men det såg endå bättre ut:



Inte riktigt nöjd där heller, men det funkade i några veckor så håret fick vila lite.. Ville ju ha ennu ljusare :)
Så jag slängde i en blondering. Lät det vila några dagar, och sedan slängde jag i en till, just för att få det så ljust som möjligt:



Detta var den jag använde, tycker den är bäst av dom jag provat. Håret blir verkligen jätte ljust. Men en vart det inte klart, håret blev ju gult, men vad väntar man sig. Har tyvärr ingen bild på hur det såg ut efter denna färgningen, men ungefär såhär:

                                 

Så jag tänkte att jag provar silverchampoo och se ifall det gula försvinner men det gjorde det inte.
Blev riktigt trött på att färga o färga och slänga ut en massa pengar och aldrig bli nöjd!
Så jag tänkte att jag gör ett sista försök och köper en sista hårfärg, det blev denna:

                                                       
Mood Blonde - Pärleblond! Den gjorde verkligen susen.. Slängde i den i håret, hade i det i ca 20 min för att sedan titta till det i spegeln och ser då att hela håret ser lila ut.. Får lite panik och sköljer ut det fort som attan. Dock var det ingen fara, det skulle nog vara så, för håret blev inte lila för 5 öre :)
Men den tog iallafall bort alla gula toner. Så nu är jag ljus/platina blond. Äntligen.

Så det var ett tips. Istället för att köpa massa olika färger så prova blondering tills du får så ljust som du vill ha det, sen köpa pärlblond för att få bort gula toner..

Så här ser mitt hår ut nu:



Är jätte nöjd!
Ser lite fläckigt ut där bak, men det är det verkligen inte.. Ska ta bilder när det är ljust ute, så kanske man får det rätta resultatet :)

Hoppas tipsen kan hjälpa nån som har svårt att få håret ljust. :)
Kommentarer
Daniel

wow ljust å snyggt det blev!



Så irriterande att det ofta blir gult när man färgar det! Så fult!!

2010-08-12 @ 09:10:12
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: